Slapen in een speelgoedtrein, New year & Melbourne - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eva Stiphout - WaarBenJij.nu Slapen in een speelgoedtrein, New year & Melbourne - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eva Stiphout - WaarBenJij.nu

Slapen in een speelgoedtrein, New year & Melbourne

Door: Eva van Stiphout

Blijf op de hoogte en volg Eva

11 Januari 2013 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!

Wat gaat de tijd toch snel!
Vandaag ben ik precies 3 maanden in het prachtige land Australie!
En ik heb de afgelopen weken weer van alles meegemaakt..

Om te beginnen zijn we niet eerst naar Melbourne gegaan en dan terug naar Sydney, maar zijn we in Sydney gebleven en in het nieuwe jaar naar Melbourne gegaan.
Dat komt ervan als je leeft zonder plannen. Heerlijk vind ik dat! Ik kan het me thuis niet voorstellen, maar hier hoef je niks en dat is zo fijn!

Goed, tijdens kerst mochten we overnachten in het appartement van 2 fransen die we al eerder op onze reis hadden ontmoet. Dat was heel fijn, want de hostels zijn rond kerst en oud&nieuw niet te betalen (70 of 80 dollar per nacht!). Dus we hebben weer een hoop geld bespaart!
We hebben ook bij hun kerst gevierd, dat was leuk! We hebben met 12 andere mensen, brazilianen, fransen, italiaan noem maar op het meest lekkere eten gegeten. Ik heb nog nooit zo' n goddelijke chocolademouse geproeft!

Dan new years eve in Sydney! Wat een happening is dat zeg!
We hebben samen met de 2 frieze jongens die we ook al eerder hadden ontmoet de hele dag lopen picknicken. We hebben gekaart, pannenkoeken gegeten die Maite en ik de avond van tevoren tot 2 uur snachts hebben lopen bakken, muziek geluisterd en genoten van het zonnetje. Samen met honderden andere mensen die allemaal wachtte op dat ene moment om 12 uur snachts. We hadden een heel mooi uitzicht op de harbour bridge en het opera house. De plek waar het grootste vuurwerk wordt afgeschoten! Om 9 uur had je het kindervuurwerk, dat was al heel mooi! En toen begon het echte spektakel waar duizenden mensen die dag op hadden gewacht. Dat was echt ontzettend gaaf! Het meest mooie vuurwerk schoten ze de lucht in vanaf verschillende plekken en vanaf de brug! Dat was me echt een te gekke oud en nieuw die ik nooit meer ga vergeten!

2013 het nieuwe jaar is aangebroken!
We hadden afgesproken tot en met dan in hun appartement te slapen dus zijn we met Bas en Jorn (de 2 friezen) mee gegaan, want zij hebben een auto. S' nachts na een leuke nacht met gitaren en muziek hadden we ons tentje opgezet. De volgende ochtend werden we wakker gemaakt door de politie, dat was even een schrik momentje. Maar goed weer eens iets anders dan de wekker!

De volgende dag hadden Maite en ik besloten om naar Melbourne te liften voor onze laatste paar daagjes samen. Die dag hebben we een trein dag gehad, we zijn op en neer naar Sydney geweest en we zagen vanuit de trein een hele groep kangaroos dat was heel tof! Daarna hebben we de trein gepakt naar Goulburn, om vanaf daar op de snelweg te komen. Daar kwamen we s' avonds aan en hebben toen op de meest abnormale plek geslapen die je je maar kan bedenken. Namelijk in een speelgoedtrein in een speeltuin, met ieder ons eigen wagonnetje. Dat was me nog eens een nacht, amper geslapen.. Maar wel weer eentje om niet te vergeten!

Die ochtend zijn we naar Melbourne gelift in 1 dag! Daar hebben we een paar leuke dagen beleeft, de stad bezichtigd, in oude trammetjes rondgereden en naar het strand geweest! Een dag was het zoo warm, rond de 42 graden en ook nog eens een warme wind erbij, je kon echt helemaal niks en zweette aan alle kanten weg..

Een paar dagen later zijn we weer terug gelift, voor de allerlaatste keer en is het ons gelukt om in 1 dag terug te liften! 827 km! Onze tweede lift was van 2 jongens die al meer dan 20 uur achter elkaar aan het rijden waren! Dat is hier normaal omdat het zulke lange afstanden zijn.. Even naar een andere plaats is zo even naar Frankrijk. Heel Europa past namelijk in Australie dus ga maar na.. Mensen maken echt veel kilometeres hier! Er staan ook overal langs de weg borden met, stop take a break, don't drive when you are tired, fatique zone en ga maar door..
Er is ook maar een weg naar een plaats toe, heel apart je hoeft alleen maar rechtdoor! Niet voor te stellen in Europa!

Die avond kan ook weer worden weggestreept op het lijstje, we hebben namelijk op het centraal station van Sydney geslapen! Naast nog 6 andere zwervers.. Haha wat we allemaal al niet doen!
S' middags hebben we toch maar een hostel geboekt, toch wel fijn je eigen bedje!

Toen was het laatste dagje van Maite en mij aangebroken en heb ik haar uitgezwaaid op het vliegveld. Zij zit nu in Thailand, onze wegen zijn gesplitst.
Ik voelde me op dat moment heel krachtig en sterk, dat was heel fijn!
De volgende ochtend was het natuurlijk wel een beetje wennen, maar het gaat me goed af! Heb die dag al meteen 2 reismaatjes gevonden waar ik mee kan reizen naar boven. Ik vlieg namelijk de 15e vanaf Brisbane naar Nieuw-Zeeland!
Daar heb ik ontzettend veel zin in! Ik ga eerst naar vrienden van mijn ouders die in het noordereiland wonen, een leuk gezin met 4 jongens en ze hebben een kookschool! Daar heb ik echt even behoefte aan, want reizen is toch best vermoeiend!

Nou dit was het weer voor vandaag, de volgende keer zal ik jullie laten weten hoe een van de mooiste landen van de wereld er uit ziet!

Bye Bye from the last time from Australia

  • 11 Januari 2013 - 08:31

    Tanja :

    lieve Eef,
    Dat wordt geloof ik een nieuwe sport van je; "waar slaap ik vannacht?" Naast het strand, buiten, auto, hostel, bij mensen thuis, camper, tent , stationhal en een laars, nu ook een wagonnetje in een speelgoedtrein. Klinkt helemaal top.

  • 11 Januari 2013 - 10:13

    Mara Van Stiphout:

    Allerliefst zussie!! <3
    Wát een avonturen beleef jij toch allemaal daar Down Under! Unbelievable!! Je blijft me verbazen :o Vooral met je overnachtings-belevenissen :)
    Ben blij dat je overal zo van kan genieten en vooral heel trots hoe je je het motte 'Carpe Diem' hebt eigen gemaakt. Spannend, nog 4 nachtjes en dan naar Nieuw-Zeeland. Opnieuw een land dat jou met open armen zal ontvangen en vol zit met geheimen en avonturen die jij gaat ontdekken! 't Is je gegund lieve schat!
    Ondertussen blijft dit hamstertje (mijn kies is getrokken en ik heb een huge wang) doorknallen om al d'r deadlines te halen voor ze naar Spanje gaat. Het is aftellen!
    Lieve Eef, geniet van je laatste daagjes in Australië en héél veel plezier in New-Zealand!
    Dikke kus!

  • 11 Januari 2013 - 11:24

    Ran En Anya:

    Hallo lieve Eva,
    Alweer een heerlijk reisverslag om te lezen! En nu op weg naar Nieuw Zeeland....
    Waar zul je dan weer slapen, want dit is toch elke avond een verrassing...
    Volgens ons kom je terug met een volle bak herinneringen die stuk voor stuk "pareltjes" zijn. Goede reis verder meiske! Een heeeeele dikke knuffel van Anya en Ran

  • 11 Januari 2013 - 13:36

    Irma:

    Ik begin zo langzamerhand jaloers te worden......!

  • 11 Januari 2013 - 23:44

    Wil En Wim:

    Tjee, wat een verhaal en wat spannend om nu alleen verder te gaan. Maar je maakt snel
    vrienden op reis, lezen wij. Geniet maar lekker; wij genieten mee.
    Veel iefs Wil en Wim

  • 12 Januari 2013 - 17:17

    Jos En Willy-Anne:

    Hallo lieve Eef,
    wat een andere wereld! hier is vanmorgen een beetje sneeuw gevallen, maar gelukkig scheen de zon! Ook heel mooi, maar natuurlijk niet te vergelijken met jouw avonturen daar.
    Heb je enig idee hoeveel kilometers je al hebt afgelegd?
    En er gaan er nog veel meer bijkomen!
    We horen c.q. lezen het allemaal graag.
    Veel liefs en knap dat je nu alleen verder reist.

  • 14 Januari 2013 - 09:56

    Kim:

    Eva, ik volg je altijd heel stiekem in stilte maar dacht ik stuur je toch een keer een berichtje!! Wat leuk om te lezen dat na alle spanning van het weggaan en het verheugen op het terugkomen je toch ook geniet van de tijd die zich daartussen bevindt. Helemaal leuk!! Je zult net als Mara als een nieuw en wereldwijd mens terugkomen, Geniet nog van al het moois wat je gaat beleven en ik geniet van afstand een beetje mee:) liefs Kim

  • 14 Januari 2013 - 10:58

    Boudewien:

    Ha die Eva
    Leuk om weer wat van je te horen!
    Wat heb jij het alleen verder gaan positief opgepakt!
    Echt klasse hoor!
    Heel veel plezier verder!
    dikke kus

  • 14 Januari 2013 - 14:22

    Cees:

    Lieve Eef,

    Nou slaap plekken heb jij ook in alle maten en vormen gehad, als dat geen zwerversbestaan is!
    Één weg door een land is wel iets voor mij, kan je niet verdwalen. Nu op weg naar je nieuwe bestemming.
    Daarmee ga je weer vele ervaringen rijker worden. Geniet ervan.
    Veel liefs

  • 17 Januari 2013 - 11:21

    Joka:

    Hai Eef,
    Inmiddels ben je in Nieuw Zeeland en ik ben al benieuwd naar je volgende verslag. Wat kun jij lekker schrijven!
    Geniet in volle teugen verder en heel veel liefs van Joka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 02 Juli 2012
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 13920

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 25 Mei 2013

Leven in het nu

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: