Inspirerend, bijzonder en bomvol natuur - Reisverslag uit Otautau, Nieuw Zeeland van Eva Stiphout - WaarBenJij.nu Inspirerend, bijzonder en bomvol natuur - Reisverslag uit Otautau, Nieuw Zeeland van Eva Stiphout - WaarBenJij.nu

Inspirerend, bijzonder en bomvol natuur

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

03 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Otautau

Hallo lieve allemaal,

Zo dat is weer even een tijdje geleden, maar ik ben inmiddels alweer een maand in het backpackersleven gerold.
Dat was in het begin toch weer even wennen na drie heerlijke weken in een echt huis te hebben geleefd.
Ik heb mijn heerlijke bed weer ingeruild voor mijn 8 mm matje.

De afgelopen weken heb ik het reisleven weer goed ervaren.
Ik ben aan het reizen met 2 andere Nederlandse jongens.
We kamperen in het wild, wat betekent dat we elke avond op zoek gaan naar een goede spot waar we onze tent op kunnen zetten. Afwassen in de rivier, koken op gasstelletjes en leven in de open buitenlucht.
Verder liften we het zuideiland af en staan soms lang te wachten op het verlaten plekken waar er om de 5 minuten eens een auto langs komt..
Zo slapen we op de meest bijzondere plekken, op het strand, tussen de bossen zodat niemand je ziet en voor de verandering naast een bordje "no camping".

In Wellington heb ik mijn achternichtje ontmoet, waar ik een leuke middag mee heb doorgebracht! Dat was wel heel bijzonder en leuk om familie aan de andere kant van de wereld te ontmoeten.

Samen met Olivier (een van de twee jongens die ik al eerder had ontmoet) heb ik de Abel Tasman Track gelopen. Een van de mooiste tracks van het zuideiland! We hebben de full track gelopen (55 km),
3 nachten gecampeerd en 3 en een halve dag gelopen. Tramping wordt het ook wel genoemd.
Dit was echt een toffe ervaring! We begonnen samen aan de track, maar op de helft van de eerste dag zijn we al gesplitst en hebben we apart gelopen wat ik eigenlijk wel heerlijk vond!
Wat een beetje minder was dat ik meteen na de eerste dag al op beide voeten blaren had, echt niet normaal hoe veel!
En jahoor, toen moest ik nog 2 dagen! We hadden de eerste dag dan ook al meteen 25 km gelopen!
Ik heb onderweg veel gezongen wat me soms even door zwaardere stukken van de tocht heen hielp.
Wat heerlijk was, was dat je na elke dag lopen kon zwemmen in heerlijk verkoelend water, daar genoot ik ontzettend van!
Dat heb ik s'ochtends voordat we gingen lopen ook voortgezet.
Heel bijzonder om in je eentje in zo' n grote en mooie zee te zwemmen!

Aan het einde van de tocht hadden we besloten om terug te liften omdat we de watertaxi of de bus te duur vonden..
Dat was nog eens wat, want dan denk je dat je er eindelijk bent na 55 km en daarna zijn wij dus nog door gaan lopen om te liften..
Dat was nog best pittig en op een gegeven moment zag ik er blijkbaar zo vermoeid uit dat er een auto stopte en jawel het waren zelfs Nederlanders! Zij hebben ons meegenomen en afgezet, dat was erg fijn!

Goed, al met al was dit een hele gave trampervaring die veel met me heeft gedaan!

Na twee weken hebben we Cameron (de andere Nederlandse jongen ontmoet) en zijn we gaan wildkamperen wat hij al de hele tijd doet.
Die avond kwamen we vrij laat aan en toen moesten we nog gaan lopen, eten en een slaapplek zien te gaan vinden.
Dat was me weer een avontuur erbij!

Toen zijn we de volgende ochtend de Franz Josef Gletsjer gaan bezoeken. Dat vond ik heel tof en mooi om te zien!
NZ heeft ontzettend veel natuur! Er zijn veel bergen, uitgestrekte landschappen en natuurlijk veel schapen! Ook is het er een stuk kouder!

Toen op naar Queenstown! De toerischtische trekpleister van het zuideiland! Waar je kan bungeejumpen, skydiven, paragliden etc.
En jawel ik heb daar een paraglide gedaan! Dat was echt een top ervaring! Ik zat een half uur in de lucht en had de meest prachtige omgeving om me heen!
Een ervaring die ik niet snel zal vergeten!

Ook zijn we naar Milford Sound geweest, Fiordland National Park, helaas konden we de Milford track niet lopen omdat die al helemaal zat volgeboekt tot eind mei.
Dus toen hebben we daar een eendaagse track gelopen die ook super mooi was!

Goed, op het moment verblijven we in een echt kiwi gezin die we hebben ontmoet tijdens het liften en die ons hebben uitgenodigd bij hun thuis. Echt super aardig! Ik ben in 3 weken tijd al twee keer bij mensen thuis uigenodigd. De mentaliteit verschilt hier zo met Nederland!
We mogen van alles gebruik maken en werken een beetje tegen accomodatie.
Ze wonen op een boerderij en hebben iets verderop 600 koeien, waarvan ik er ook 3 heb gemolken! Haha een echte kiwi experience!
De jongens vissen, rijden motor, bouwen hekken, melken en gaan vanavond jagen. Allemaal man stuff, ik vind het wel prima zo!
Er komen hier veel jeugdherinneringen naar boven, door het leven op de boerderij! Ik ga zo maar eens de kippen voeren ;)

Ik blijf hier nog een paar dagen en dan ga ik alleen verder.
Eind maart vlieg ik naar Indonesie voor 2 maanden. Ohja dat was trouwens ook nog een grap! Ik moest nog een visum voor Indonesie aanvragen en het blijkt dat je maar voor 60 dagen in Indonesie kan verblijven als toerist. En wat blijkt ik ben precies 60 dagen in Indonesie! Heb ik dat niet even goed voor mekaar ;)

Voor die tijd verblijf ik nog een aantal dagen bij familie (nicht van mijn moeder) in Auckland en dan begin ik aan mijn laatste avontuur!

Volgende keer zal ik jullie nog mijn laatste avonturen vertellen van het ruige en overweldigende Nieuw-Zeeland en dan komt er een cultuurshock en vlieg ik naar het warme Indonesie!

Tot die tijd wens ik jullie allemaal good luck with everything!

Veel liefs, vanuit Kiwi-land!

  • 03 Maart 2013 - 08:31

    Iwan:

    Hè Eva, mooie verhalen weer joh..hier is het nog net winter. Maar komende week schijnt het 15 graden te worden. Can't wait!!!
    En liften hoef je hier niet te proberen. Rijden ze je van je sokken hahahahaha.
    Veel plezier. Grtzz i.

  • 03 Maart 2013 - 15:11

    Joka:

    Lieve Eef,
    Wat een mooi enthousiast verslag schrijf je weer. Heerlijk voor je, dat alles zo goed verloopt. Straks NZ verlaten en de volgende etappe van je reis ingaan. Ik ben benieuwd.
    Wij hebben vanmorgen Tom (en vriend David) naar Schiphol gebracht voor hun reis naar Canada en Amerika. Het was een mooi afscheid waar veel mensen bij waren. Met een lach en een traan zijn ze vertrokken voor hun avontuur. Ik hoop, dat ze net zoveel gaan genieten als jij dat doet.
    Tot de volgende keer uit Indonesië!
    Liefs Joka

  • 03 Maart 2013 - 16:45

    Ran En Anya:

    Hoi lieve Eva, heeeeeeeerlijk om al die belevenissen weer te lezen! Je komt straks met een berg ervaring terug hier in het kille Holland. Jaloers ben ik op de rust die je daar vindt.... Ga zo door meiske, op weg naar een nieuwe ervaring!!
    Liefs Anya (en Ran)

  • 03 Maart 2013 - 17:05

    Wil Bots-Dulmers:

    Dag Eva,
    Wat een avonturen!55km lopen met blaren op beide voeten. Wij doen het je niet
    na, geef ons de fiets maar!
    En dat dan zweven in de lucht! Het lijkt me prachtig.
    We genieten enorm van je verhalen; het is soms als een spannend boek.
    En dat je dan ook nog familie ontmoet.Die nicht van je moeder . Ik dacht eerst dat
    dat ook familie van ons moest zijn, maar het is van de kant van je moeders moeder
    en niet van die van je vader. Kun je het nog volgen ?
    We zien weer vol verwachting uit naar je volgende verhaal.
    Veel liefs vanb Wim en mij
    Wil ( je tante)

  • 04 Maart 2013 - 03:03

    Mila:

    Hee Eef! Wat leuk weer! Gaaf zeg paragliden! Wij zitten nu in Varanasi. Afgelopen dagen Sophie en Luuk ontmoet heel leuk. Dit blijft een gek land zeg!

    Geniet nog en tot..!

    Liefs!

  • 04 Maart 2013 - 10:24

    Truus:

    Wauw Eva, wat beleef je toch veel! Knap van je hoe je al die avonturen aangaat. En vooral ook die wandeling in je eentje! Nou meid, op naar het volgende avontuur en geniet met volle teugen van al die fantastische momenten. Alvast veel plezier in het warme Indonesie!
    Liefs Truus

  • 06 Maart 2013 - 18:35

    Willy-Anne En Jos:

    Hallo Eva,
    Beetje late reactie (beetje druk hier) maar voorlopig zit je daar nog wel. Het is altijd weer genieten van jouw verhalen. Zijn benieuwd wat je daarvan achteraf het meest bijblijft. Maar voorlopig eerst nog even meer verhalen verzamelen ....
    Veel liefs, momenteel vanuit de trein van Zwolle naar Emmen.
    Willy-Anne

  • 07 Maart 2013 - 09:11

    Boudewien:

    ha die Eva
    ....die tramping!!!
    Slapen in de open lucht en de afwassen in een rivier!!
    Klinkt zoooooo idyllisch!
    Ik ken een Olivier die nu in Nieuw Zeeland is..... zou het kunnen dat jouw Olivier uit Wageningen Hoog komt?
    Succes verder!
    Dikke kus

  • 12 Maart 2013 - 20:45

    Tanja:

    Lieve Eef,
    Vanaf De airport van Zanderij, Suriname, een dikke kus voor jou van ons beide en je even zeggen dat je een kanjer bent. Ook ben ik een beetje jaloers dat jij verder kan reizen en wij weer naar hus gaan. Van 30* C naar -6 of zoiets. geniet jij maar lekker. Liefs Cees en Tanja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 02 Juli 2012
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 13924

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 25 Mei 2013

Leven in het nu

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: