Goodbye OZ, Hello Indonesia! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Eva Stiphout - WaarBenJij.nu Goodbye OZ, Hello Indonesia! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Eva Stiphout - WaarBenJij.nu

Goodbye OZ, Hello Indonesia!

Door: Eva van Stiphout

Blijf op de hoogte en volg Eva

26 Maart 2013 | Singapore, Singapore

Hello!

Op het moment ben ik opweg naar het laatste deel van mijn reis, jawel Indonesie! Heb mijn eerste vlucht er al op zitten en ben nu in Singapore (waar ik ook ooit mijn eerste blog heb geschreven).
Ben terug gevlogen in de tijd!
De vlucht is helemaal goed gegaan, had het alleen in het begin lastig met het afscheid nemen van OZ (Aussie & NZ). Ik kan gewoon nog niet beseffen dat die tijd er al weer op zit..
Goed, verder bevatte de vlucht geen eten, wat ik toch wel verwacht als je bijna 11 uur aan het vliegen bent.
Gelukkig had ik nog een beetje eten over en heb ik vrienden gemaakt met drie zakenmannen die wat eten voor mij hebben betaald.
Op een gegeven moment kwam er een stewardess naar me toe en zei: "that man likes to buy you some food", geweldig!

Mijn laatste dagen in NZ zjin erg goed verlopen. Ik heb nog een paar leuke laatste dagen gehad bij het kiwi-gezin, zo heb ik onder andere quat gereden achter de koeien aan en catamaran gezeild!
Daarna ben ik alleen verder gaan reizen met de bus. Ik vind het echt heerljik om muziek te luisteren in de bus en te kijken naar de meest prachtige uitzichten!
Ik ben in een keer door gegaan naar Christchurch, de stad waar 2 jaar geleden een heftige aardbeving is geweest. Daar aangekomen ging ik naar het dichtsbijzijnde hostel om te vragen of ze nog een kamer over hadden, maar nee werkelijk alles zat vol.. Daar begon het avontuur op zoek naar een slaapplek, gelukkig had ik binnen twee minuten al een super aardige jongen en meisje ontmoet die aanboden dat ik in hun auto mocht slapen. Ik heb die avond met hun doorgebracht en toen het al redelijk laat was, was er nog steeds een bed vrij in hun kamer. Die heb ik mooi ingenomen en heb zo een prima gratis nachtje gehad!
Voor de tweede nacht heb ik een laatste bed kunnen regelen in een hostel.
Goed, verder ben ik getuige geweest van een aardbeving! Ik wilde er heel graag een keer een voelen en het is me gelukt!
De volgende dag heb ik rondgelopen door Christchurch en ik vind het toch wel heel indrukwekkend om te zien wat voor impact die aardbeving heeft gehad op de stad. Ze zijn nog overal bezig met het opbouwen en herstellen van gebouwen, overal zijn graafmachines in de weer en veel straten zijn afgesloten. Heel raar, apart en bijzonder om daar rond te lopen.

De volgende dag ben ik doorgegaan met de bus richting Picton en daar de ferrie gepakt naar het noordeiland. Wauw, wat een prachtige busreis was dat zeg, niet normaal! Heb een heel stuk langs de zee gereden, kon gewoon in het water kijken en heb vanuit de bus een dolfijn en zeeleeuw gezien, hoe te gek is dat!
Weer een lekker tochtje op de boot gehad, veel wind maar heerlijk!
Aangekomen in Wellington, heb ik nog twee leuke dagen in die geweldig leuke stad doorgebracht! Ik hou echt van die stad!
Heerlijke sfeer, mooie haven met bootjes, leuke winkels en gezellige mensen.

Toen vroeg de bus gepakt naar Auckland! Het hele noordeiland over gecrossd in een dag! Die avond heb ik een groot deel van mijn familie ontmoet. Ik ben daar 10 dagen geweest en dat was erg fijn!
Het is mijn achternicht (de nicht van mijn moeder), zij woont samen met haar man in een prachtig huis vlak bij Auckland. Ik had weer mijn eigen kamer met een heerlijk tweepersoonsbed, ja ik had het daar erg goed!
We hebben van alles gedaan, zo heb ik een middag gebabysit, gekookt, gezwommen, gewandeld en ik heb een ervaring rijk weekend gehad.
Marieke (achternicht) & Don (husband) ownen een deel van een aantal racepaarden. Zo zijn we naar Camebridge geweest en hebben we een hele dag hun paarden opgezocht, leuk om een keer mee te maken! Die avond gingen we naar een paardenrace, want een van hun paarden moest racen. I did my first bet on a racehorse en ik heb er wel 50 cent mee verdient! Haha!
Die avond hebben we in een hotel overnacht en ik had een prachtkamer voor mezelf met een bubbelbad. Ja ik heb mezelf goed verwent die avond, want heb vanuit het bad een film gekeken, beter kan niet!
s'Ochtends zijn we nog wezen kijken naar jumpsout van paarden (oefenen voor de paarden om vanuit de startblokken weg te racen), tof om te zien!

s'Middags zijn we naar hun vakantie huis in Snells beach geweest, een super mooi huis met het meest prachtige uitzicht wat je je maar kan bedenken! Over de zee, echt genieten! Die middag heb ik meegeholpen met het plukken van zeegras en een heerlijke duik genomen in de prachtige zee!

Goed, voor mij is het weer tijd om naar de gate te gaan.
Op naar Indonesie! Heb voor mijn eerste maand vrijwilligerswerk gevonden in een weeshuis in Jakarta, dus ben heel benieuwd!
Mijn laatste maand wil ik heel graag naar Bali!

Jullie horen weer van me!
Liefs! xx

  • 26 Maart 2013 - 12:33

    Irma:

    Jeeeeee EEF!!! wat maak jij veel mee! En mijn herinneringen aan NZ komen zo ook weer een beetje terug, heel fijn! Ik kan me Wellington ook nog goed herinneren, en Christchurch en natuurlijk onze nicht en Don en hun huis in Auckland, wat heerlijk dat je soms ook ff 'geciviliceerd' kon slapen, haha.


    En nu Indonesie, weer heel wat anders!!
    Hele fijne tijd daar!! Hier is het nog steeds super koud en veel wind! Chill factor was MIN 15 tot min 18 wat vind je daarvan???? Terwijl mijn caravan in Bakkum alweer op poten staat!!
    We zullen je wel missen met eieren zoeken....
    dikke kus! Irma

  • 26 Maart 2013 - 14:08

    Cees:

    Hee Eva,

    Een korte terugblik op een bijzondere en heerlijke tijd zowel luxe als basic en nu op naar je avonturen in Indonesië. geweldig je start met het weeshuis
    Liefs
    Cees

  • 26 Maart 2013 - 16:27

    Willy-Anne En Jos:

    hallo Eva,

    fijn dat je je OZ periode met zulke mooie ervaringen hebt kunnen afronden!
    Nu op naar een heel ander land en cultuur en ...... werk!
    Hier ga je vast ook heel mooie ervaringen opdoen.
    geniet ervan en schrijf erover, dan genieten wij met je mee.
    groetjes uit een zonnig, maar wel heel koud Drenthe!

  • 26 Maart 2013 - 16:30

    Ran En Anya:

    Wat hebben we weer genoten van je verhaal! Je maakt echt geweldige dingen mee.. Om jaloers op te worden! Zoiets zie je toch alleen in films......geniet nog even Eefje!
    Heeeeele dikke knuffel van Anya, Ran en Yara

  • 26 Maart 2013 - 17:26

    Marlinde:

    Eef, laatste deel van je reis gaat in. Spannend! Maar wat super dat het zo leuk was met die mensen. Lekker om er even te blijven en super al die ervaringen de je dan meemaakt. Dan maak je echt de leukste dingen mee vaak, die je normaal niet zou kunnen doen. En wat klinkt dat vet, met die racepaarden. Haha wel 50 cent verdient.. Geniet lekker in Indonesie, zal wel eventjes heel erg wennen zijn daar. En ik ben zo benieuwd hoe je het vrijwilligerswerk gaat vinden. Ik wens je in ieder geval veel succes en plezier toe schat.

    Laat maar weten, we hebben snel contact! kuss

  • 26 Maart 2013 - 18:33

    Kattejannie:

    Goeie start voor je nieuwe avontuur;
    11 uur lang geen eten, dan de klamme hitte van jakarta, een stad van 13 miljoen zielen om vervolgens krakend een Skype gesprek te voeren met ons. Welkom in Indonesië, het land van de eeuwige glimlach. Dikke kus

  • 27 Maart 2013 - 11:15

    Wil N Wim Bots:

    HOY Eva,
    Jij bent ook een bofferd dat zakenlieden jouw maaltijd willen betalen.! Er zijn toch nog
    veel goede mensen op deze aarde. Jij ontmoet ze op je avontuurlijke reis. Die zul je je
    hele leven niet meer vergeten, denken wij. Wat een fantastische ervaringen doe jij op.
    En nu dan werken in Jakarta. Wat een ommekeer zal dat zijn. Zo een heel andere cultuur
    en omgeving. Weeskinderen. Nu kun jij je liefde geven.
    Heel veel liefs van ons Wil en Wim

  • 30 Maart 2013 - 10:40

    Maite:

    lieve eeef ! Geweldig verhaal, ik wacht met smacht op je volgende avontuur!
    De tijd vliegt dus geniet er nog maar even van! Al heb ik wel graag dat je snel weer terug komt haha! En prachtig dat je weer dolfijnen hebt gezien, jammer genoeg was het niet de eerste keer haha! lieverd ga maar snel nog meer mooie herinneringen maken! kusss

  • 01 April 2013 - 11:10

    Joka:

    Hai Eef,
    Inmiddels ben je in Indonesië en van Tan hoor ik, dat je het ook daar weer helemaal top hebt. Mens wat maak je van je droomreis een droomreis. En dat doe je helemaal zelf! Geweldig.
    Hier alles goed. Straks vertrekken Bas en ik naar Ede om daar pasen te vieren met de familie. Bas krijgt binnenkort een brilletje, wat hij spannend én leuk vindt. Ik ben erg blij, dat hij er ook zin in heeft.
    Tom zijn reis gaat goed, NY viel tegen en ze zijn nu onderweg naar de westkust, om daar groot geld te gaan verdienen in Las Vegas (.....) Ik ben benieuwd.
    Steef heeft net een tentamenweek achter de rug. Hoger dan een 6 heeft hij niet gehaald. Hij moet er nu echt voor gaan knokken.
    Elske is helemaal blij met een vriendje, Wilco. Verder heeft ze een leuke stage bij de schouwburg van Zutphen, waar ze bij de techniek zit. Ze ontmoet alle artiesten op deze manier en is heel trots daarop. Ook heeft ze een baantje in een restaurant met gehandicapten in Zutphen, dus gaat ze eindelijk wat geld verdienen.
    Lieve Eef, geniet nog van je tijd in Indonesië! Wat gaat de tijd ontzettend hard, hè?
    Zoen Joka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 02 Juli 2012
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 13929

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 25 Mei 2013

Leven in het nu

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: