Zotte Belgen, Fraser Island and Amazing things! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Eva Stiphout - WaarBenJij.nu Zotte Belgen, Fraser Island and Amazing things! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Eva Stiphout - WaarBenJij.nu

Zotte Belgen, Fraser Island and Amazing things!

Door: Eva van Stiphout

Blijf op de hoogte en volg Eva

20 Oktober 2012 | Australië, Hervey Bay

Hoooi lieve mensen,

Zo, ik zit hier al weer ruim een week en heb al zo veel mee gemaakt!
Vorige week hebben we twee leuke Belgische jongens ontmoet. We waren in de bar onder ons hostel ' Down Under' en we raakte een beetje aan de praat. Toen vroeg ik wat hun plannen waren en zij wilde ook naar boven gaan richting Cairns. Dus ik vroeg of we mee konden rijden en toen hebben we een deal gemaakt. Hoppatee volgende ochtend vertrekken om 10 uur! Al onze spullen lagen nog in de kamer verspreidt, wij s' ochtends vroeg opgestaan en voordat we het wisten hadden we Brisbane verlaten en zaten we bij twee Belgen in de auto. Ontzettend aardige jongens, die alles goed vinden en natuurlijk een heel leuk en grappig taaltje spreken, waar we nog veel om hebben gelachen met elkaar!

We zijn met hun een middagje naar Noosa geweest, heerlijk aan het strand. Blauwe zee, de zon die onder gaat echt prachtig!
Daarna zijn we met hun door gereden naar Hervey Bay, de opstapplaats voor Fraser Island. In Hervey Bay is verder niet zo veel te beleven, je hebt een prachtig strand als je de weg oversteekt vanuit ons hostel ben je er! Maar daar blijft het dan ook bij ;)
We zijn daar 2 dagen gebleven en toen hebben we een 3-daagse tour gedaan naar Fraser Island.

Fraser Island is het grootste zand eiland ter wereld. Je kan daar alleen maar rond rijden met een 4x4 auto (4 wielaandrijver).
We waren met een groep van elf mensen en een guide. Eerst reden we met een jeep naar de boot die ons bracht naar Fraser.
Daar kwamen we aan en begonnen al meteen met een hobbelweg met allemaal hobbels en kuilen, heel grappig je hebt echt het idee dat je in een attractie of zo zit, want je wordt helemaal door elkaar geschut (niet zo handig voor de mensen die wagenziek zijn :P) maar ik heb echt gelachen!
We reden door de bush heen, bomen met de meest vreemde wortels.
Je stopt op verschillende plaatsen om dingen te bezichtigen, te zwemmen, lunchen, wandelen en we campeerde ook op het eiland in tentjes op suuper dunne matjes..

De eerste dag zijn we een stuk omhoog gelopen, waar je een prachtig uitzicht had over de azur blauwe zee. Daar zagen we een dolfijn! Eindelijk!Het was dan weliswaar van ver af, maar jahoor Eva heeft haar Dolfijn gezien! Ook zagen we nog drie grote schildpadden, heel leuk!
Daarna nog lekker gezwommen, terug met de jeep over het strand gereden, gave ervaring, bbq, kampvuurtje gemaakt en s' avonds naar het strand gegaan met een prachtige sterrenhemel!
Het zijn er zo veel, zo groots en overweldigend! I love it!

De tweede dag zijn we heel vroeg opgestaan (5 uur) om naar de sunrise (zonsopkomst) te kijken. We waren eigenlijk net iets te laat, maar ik vond het heel mooi om de zon zo boven de zee omhoog te zien gaan!
Na het ontbijt zijn we naar een heel groot soort zand paleis gegaan, soort duinen en je hebt het idee alsof je in de woestijn loopt. Er was helemaal niemand, zoo mooi! Ik voelde me zo vrij, echt heerlijk!
We hadden gehoord dat er verschillende kleuren zand waren, maar wij zagen alleen maar de gewone kleur zand. Tot dat we op een gegeven moment een stok hadden gevonden die we een beetje over de grond sleepte en toen zagen we opeens wit zand en verder op zelfs ook nog oranje, allerlei verschillende kleuren echt heel gaaf!
Het was een lange tocht, maar zeker de moeite waard!

Daarna zijn we gaan lunchen bij de zee en toen zagen Maite en ik opeens een walvis in het water! Echt zoo gaaf! Het was heel mooi om te zien, hij sloeg met zijn vinnen op het water (alsof die zwaaide ;) en ik zag ook zijn staart! Heel leuk om een keer mee te maken, dat geeft je zo' n groots gevoel!

We hebben nog gewandeld naar een heel mooi meer, heerlijk gezwommen toen weer naar een andere campingplaats gereden, tentje opgezet. En s' avonds kwamen Maite en ik nog een aantal Australische jongens tegen die op kamp waren. Waar we even leuk mee hebben gesproken, leuk om mensen te spreken die echt hier vandaan komen!

De laatse dag hebben we alles ingepakt, tijdens het inpakken toen we in de tent zaten gilde Maite opeens en sprong de tent uit (dus ik natuurlijk er achter aan :P) wat blijkt dat er een enorme spin in onze tent zat. Echt heel groot! Gelukkig hadden we een dappere man in onze groep die hem er uit heeft gehaald..
Toen zijn we naar een meer gegaan, dat was zo helder dat je als je naar beneden kijkt je eigen voeten kunt zien. Heerlijk om de dag mee te beginnen, want je bent meteen wakker! (Je kunt trouwens niet in de zee zwemmen omdat ze zeggen dat er haaien zitten..) Je ziet het heel soms mensen doen maar over het algemeen niet.
Daarna zijn we nog naar een ander meer gegaan, was ook ontzettend mooi en onderweg zagen we een stuk of 4 dingo' s lopen (lijken op honden alleen een stuk magerder en mensen zijn er bang voor omdat ze op zoek zijn naar eten).
S' middags zijn we weer met de boot terug gegaan naar ons hostel en hebben we heerlijk geslapen in onze welvertrouwde stapelbedjes!

Vandaag hebben we 3 mensen ontmoet via gumtree (een site waar mensen dingen op kunnen plaatsen, dat je bijvoorbeeld mee kunt rijden etc.). Het zijn 2 jongens en 1 meisje en echte backpackers, ze slapen in 2 vans (busjes) met alles erop en er aan, low budget dus wij mogen met hun mee rijden, we delen de benzine en het eten en je bent weer een ervaring rijker. We kijken gewoon tot waar we mee willen rijden, daar zijn ze ook heel vrij in. Maar in ieder geval ontzettend gaaf om mee te maken!
Dus daar gaan we zo mee avond eten, dan slapen we in de busjes en vertrekken morgen vroeg richting Agnes Water, daarna Airlie Beach en dan willen Maite en ik graag de White Sundays doen, waar we op het moment bezig zijn voor een couchsurfer.

Die verhalen horen jullie nog!
Veel liefs, Eva

• 20 Oktober 2012 - 10:50

Mara Van Stiphout:

Hee Eef!
    Zo te horen is je reis nu écht begonnen. Wát een verhalen zeg, wat maak je toch veel mee in zo
    n week hè? En dan te bedenken dat je nog tig weken te gaan hebt(!!!)
    Prachtige foto's ook op je facebook, net samen met mama bekeken. En wat goed geregeld van die busjes waar jullie in mee mogen rijden joh! Nou meid, ben blij om te horen dat ik me geen zorgen hoef te maken :) Wel goed oppassen voor de haaien hè? :p
    Héééééle dikke kus!
    Ps. Ninja-ruuuuules! ;-)

• 20 Oktober 2012 - 10:59

Tanja:

Lieve Eef,
    Klinkt helemaal geweldig hoe je enthousiast je ingaat op wat je onderweg tegenkomt. Als dat niet in het NU leven is, weet ik het niet meer! En wat een prachtige dingen maak je daardoor mee. Ontmoetingen, natuur, gekke voorvallen en dingo's (grapje). Geniet volop! Ik volg je graag. Dikke knuf, Tanja

• 20 Oktober 2012 - 11:00

Iwan:

Klinkt goed Eva. Ben een beetje jaloers. Hier begint is het al herfst. Alhoewel het dit weekend nog 20+ is!!! Grtzz

• 20 Oktober 2012 - 12:04

Maria:

Hoi eef,

Wat leuk om jou verhalen te lezen, vooral omdat ik zelf ook helemaal weg droom en in een soort film zit. Zo leuk dat je dit nu allemaal meemaakt, al was het afscheid niet zo leuk dit gun ik je wel!

Geniet er van ;)

Dikke kus en knuffel,
    Maria

• 20 Oktober 2012 - 12:08

Rosien:

Evaaa!! Hoe vet deze verhalen! Echt lekker man. die mooie zee en leuke mensen. Hele leuke foto's op fb ook, blijf er maar heel veel opzetten :) Echt leuk om te zien en te lezen. Lijkt me ook leuk om een keer te skypen, maar ga eerst maar lekker genieten en wennen aan daar. Heel erg veel liefs en kussen!

• 20 Oktober 2012 - 12:43

Mila:

Lieve Eef het klinkt echt heel erg heerlijk! Ja walvissen zijn zo mooi om te zien! Die rust.
    Het klinkt echt geweldig! Volgens mij is het zo als je voorgesteld had of niet?!

Geniet ervan! Kus!

• 20 Oktober 2012 - 13:21

Marly:

Hee Eef, ik ben zo blij dat je het naar je zin hebt! En wat een dingen maak je mee zeg. Hartstikke tof!Je foto's zien er inderdaad echt helemaal geweldig uit dus ik ben benieuwd naar wat je er nog meer op gaat zetten! Ook super vet dat je met die mensen mee kan reizen in die busjes. Je bent echt lekker vrij in wat je doet dan! Top al je verhalen! Geniet lekker verder!

Dikke kus!

• 20 Oktober 2012 - 13:33

Ran En Anya:

Hoi meiske, wat een leuke dingen maak je mee!! En dan nog een walvis zien en een dolfijn! Een beetje jaloers zijn we wel ;>)
    Geniet ervan! Wij kijken uit naar de volgende verhalen. Dikke knuffel!

• 20 Oktober 2012 - 14:32

Cees:

Lieve Eef, Wat een geweldige ervaringen maak je mee, zowel in de ontmoetingen als met de natuur, zoals de dolfijn en de walvis, echt heel gaaf lijkt me. Voelt heel intens en wellicht n ook wel een beetje een droom, maar dan een echte. Nou meid geniet en ervaar en ik zie uit naar je volgende prachtige dichtbij- en vergezichten.
    Liefs

• 20 Oktober 2012 - 16:57

Jos En Willy-Anne:

Als een vis in het water, zo lijk je je daar te voelen. War heerlijk voor je.
    Geniet lekker verder - doen wij ook van jouw verhalen.
    big hug!

• 23 Oktober 2012 - 16:34

Geertje Timmers:

Ha Eva,

Wij, Johan en ik, kwamen terug uit Engeland (Herfstvakantie bij Leonie en Rodrigo geweest in Londen) en toen zag ik een mailtje van jouw moeder, dat je inmiddels vertrokken was naar verre oorden. Vandaag je eerste verhalen gelezen. Toemaar, dat begint direct al goed. Geniet maar flink van al het moois en nieuws en verrassends tijdens je reis. Ik zal je berichtjes blijven volgen ook al zal ik misschien niet heel vaak reageren. Wel weer leuk om een poosje zo'n "waar-ben-jij-punt-nu-persoontje" te volgen. Veel succes en veel plezier op je reis. Groeten van Geertje

• 29 Oktober 2012 - 20:32

Ingrid:

Hoi Eva, zo te lezen en de foto's bekijkend ....dit wordt een onvergetelijke reis!!!
    Heerlijk, die vrijheid en die natuur...geniet maar lekker verder met volle teugen!
    Ik volg je graag en reis op deze manier een stukje met je mee en wens je alle geluk van Australie,
    Ingrid

• 30 Oktober 2012 - 10:36

Ellis:

Hi Eva,

Geen twijfel mogelijk.
    Jij hebt het goed naar de zin!
    Wat een heerlijke avonturen en wat een vrijheid.
    Geniet!

liefs Ellis