Drugs dog, spandoek en draaiend putje - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Eva Stiphout - WaarBenJij.nu Drugs dog, spandoek en draaiend putje - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Eva Stiphout - WaarBenJij.nu

Drugs dog, spandoek en draaiend putje

Door: Eva van Stiphout

Blijf op de hoogte en volg Eva

13 Oktober 2012 | Australië, Brisbane

Hooi allemaal!

Daar ben ik dan, aangekomen aan de andere kant van de wereld!
Helemaal in het verre Down Under..
Mijn tweede vlucht is ook goed verlopen, ik zat naast een leuke Australische jongen waarmee ik leuk heb gepraat en die me nog wat tips heeft gegeven van dingen die ik echt moet zien ;)

Toen ik aankwam op het vliegveld en langs allerlei van die douane hokjes was gelopen, moest ik op een gegeven moment in een bepaalde rij gaan staan, omdat ik iets te eten mee had in mijn tas (namelijk iets typisch Hollands, jawel drop). Je moet namelijk als je Australie binnen gaat een soort van kaartje invullen met wat vragen erop en dus ook of je eten bij je had, vandaar ;)
Toen moest ik mijn tas binnen bepaalde lijnen leggen, samen met nog wat andere mensen en die vrouw zei ' it' s for the dog' (dus ik dacht in eerste instantie dat anders de hond straks bij de tassen kon of zoiets..)
Dit was dus niet het geval, want de hond ging aan mijn tas snuffelen om te kijken of ik iets van drugs bij me had, haha!

Toen ik uiteindelijk door alle poortjes en dingen heen was, stond Maite mij daar op te wachten met een spandoek! Hoe leuk was dat!
We hebben de trein genomen naar ons hostel en eenmaal aangekomen hoe moe dat ik was, had namelijk een hele nacht overgeslagen, ben ik lekker gaan douchen. En jawel hoor dames en heren ik heb het levende bewijs gezien dat het water in het putje de andere kant op draait!

De volgende dag heb ik samen met Maite Brisbane bezocht, lekker door het park gelopen, langs het water, leuke bandjes op straat. En ze hebben midden in park een soort stranjde aan gelegd, heel apart..

Nu gaan we onze verdere plannen maken om naar het noorden te reizen richting Cairns, waar we langs de hoogtepunten van Australie gaan, zoals White Sunday, Fraser Island etc.

Die verhalen horen jullie nog!

Daaag allemaal!

  • 13 Oktober 2012 - 10:49

    Mara Van Stiphout:

    Hahaha, dat met die drugshonden heb ik inderdaad ook meegemaakt vorig jaar! Toch best spannend hè? Ook al weet je dat er niks in je tas zit :p
    Brisbane klinkt in ieder geval hartstikke leuk joh! Lekker van genieten en samen plannetjes maken voor het vervolg van jullie trip. Nog last van een jetlag of valt dat wel mee?
    Veel liefs vanuit (op dit moment grijze, bewolke, miezerige) Nederland! Xx <3

  • 13 Oktober 2012 - 10:53

    Joka:

    He lieve Eef,
    Wat fijn om te lezen, dat je goed bent aangekomen en dat je vriendin er was om je welkom te heten.
    Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen. Het is nu echt begonnen voor je!
    Zoen Joka

  • 13 Oktober 2012 - 11:31

    Marly:

    Wow heftig Eef, zo'n hond! Lijkt me inderdaad best wel spannend. Brisbane klinkt leuk. Geniet er maar lekker van en succes met jullie plannen. Het klinkt fantastisch! Liefs en kus

  • 13 Oktober 2012 - 11:50

    Ronald:

    Way to go Eva!

    Heel veel plezier in dat fantastische, grote, mooie land.

    Krijg al weer zin om terug te gaan, na zo'n 25 jaar.

    geniet er van.

  • 13 Oktober 2012 - 12:24

    Nanne:

    Goed om te horen dat je reis goed is verlopen! en gelukkig gelijk een leuk avontuur met de hond, haha! Brisbane klinkt ook echt vet. Ben benieuwd naar de rest van je verhalen! Geniet ze meid! xxx

  • 13 Oktober 2012 - 14:50

    Cees:

    He Eef,

    Heerlijk om te lezen, en altijd weer even spannende met de drugs hond, nou lekker plannen maken en draai je leven maar lekker even de andere kant uit dat geeft altijd een ander perspectief
    Veel liefs.

  • 13 Oktober 2012 - 15:25

    Irma:

    Eeeeeeeeef!!!! Yeah, you did it! Helemaal aan de andere kant vd wereld, wow! Echt wel.stoer! Ik heb net ffgecheckt hier (in LA, eigenlijk niet zo ver van jou vandaan) maar hier loopt het water RECHT naar beneden haha, dat draait helemaal niet! Of zou t aan de badkamer kraan van het sjieke Marriot liggen? Toch weer wat anders dan een hostel. Veeeeel leuker en gezelliger hoor, zo n hostel!! Geniet ervan, mate!! Dikke kus, Irma

  • 13 Oktober 2012 - 15:33

    Tanja:

    en.......heb je je drop nog wel???
    geniet er dan maar van...
    kus, Tanja

  • 13 Oktober 2012 - 21:04

    Ran En Anya:

    Hoi meiske!
    Helemaal down under... Wohw geweldig!
    Leuk dat je vriendin er stond met een spandoek! Zijn benieuwd naar de nieuwe verhalen, pas goed op jezelf en genieten..........!!

  • 15 Oktober 2012 - 19:12

    Boudewien:

    Ha die lieve Eva
    Heerlijk om jouw verhaal te lezen!!
    Zo kan ik thuis heerlijk grenieten van jouw avonturen.
    Leuk van dat water in het putje! Was ik weer even vergeten dat het echt zo is!
    veel plezier!
    Boudewien

  • 17 Oktober 2012 - 16:56

    Yulan Duit:

    Wat leeeuk Eva!
    Lijkt me fijn dat je al met een vriendin bent in het begin!
    Ben benieuwd naar al je andere verhalen. Have fun!

  • 17 Oktober 2012 - 20:50

    Gerrie :

    Wauw, Eva, wat super dat je daar de wereld gaat verkennen. Ik wens je een onvergetelijke fantastische ervaring!!!! Heel veel plezier.
    Gerrie

  • 18 Oktober 2012 - 16:15

    Mila:

    Ha meissie! Wat leuk wat leuk! En super fijn dat je nu met een vriendin bent!
    Geniet ervan lieve Eef!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 02 Juli 2012
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 13928

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 25 Mei 2013

Leven in het nu

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: